Rýchle chudnutie: Ako sa mi podarilo schudnúť 5 kíl za 5 dní?

j

Posledná aktualizácia 18.06.2020

Zhruba 11 min. čítania

Ide to. Od prvého do šiesteho januára sa mi podarilo schudnúť 5 kíl. Išlo o naozaj rýchle chudnutie a pritom som nedržal žiadnu hladovku, ani nič podobné. Ako je to možné?

Ak ste prešvihli novoročné záväzky – začať môžete hocikedy. Aj keď od Nového roka je to tak nejak viac sexi.

Čo bolo základom na rýchle chudnutie?

Jem zhruba každé tri hodiny počas dňa, neriešim kalórie.

Jediná podstatná vec:

Zo svojej stravy som vyradil väčšinu sacharidov (zďaleka nie všetky) a „všetok“ cukor.

Pijem 3 litre vody denne – minimálne jeden pohár pred každým jedlom.

 Moja motivácia pre rýchle chudnutie

 

Priznávam, som ako veľa iných cvičiacich ľudí, ktorí sa celý rok snažia, no napokon sa v zime cez sviatky rozjedia a nemajú dno.

Zhadzujem potom pred letom – „do plaviek“ .

Mojou výhovorkou vždy bolo, že v zime sa treba trošku obaliť tukom, aby človek „nezmrzol“.

Veď trénujem, tak prečo si robiť vrásky z tuku na bruchu!

V minulosti som to napokon často vzdával a v lete skrýval svoje brucho – pretože, keď už začne rásť, zmizne mi pri chudnutí až ako úplne posledné.

Poznáš to?

Čo na tom, že moje ruky a ramená boli vždy dobré. Užšie tričko som si proste nemohol dať. To tie boky. A čím je človek starší, tým ťažšie sa mu zhadzujú…

Tentokrát som však začal pekne „na Nový rok“ a nie až na jar. Išlo o rýchle chudnutie – motiváciou totiž boli košele, ktoré som dostal na Vianoce.

Krásne „Fit Slim“ modely. Skúšal som si ich asi dva mesiace predtým – sadli mi ako uliate – a vážne som sa na ne pod stromček veľmi tešil.

Hups, chyba. Snažil som sa jednu si obliecť, no hneď som vedel, že je zle. Bolo to, ako keby som si obliekal potápačský neoprén. Nakoniec som sa bál zapnúť si ju na bruchu, aby mi nepraskli gombíky.

Cítil som sa ako špekáčik a vážne som tak aj vyzeral. Malo to ďaleko od „Fit Slim“, ak mi rozumiete čo tým myslím 🙂

Takže, čo som spravil? Vážil som si azda stravu*? Rátal som nebodaj kalórie, či nabehol na „ultrapôstnu“ zeleninovú stravu?

Nič nemôže byť ďalej od pravdy.

V pondelok 1.1. to nebolo nič moc. Vstal som, poctivo, skoro ráno a odvážil sa – no hrôza!

V sobotu ráno 6.1. (o päť dní neskôr) je to už o niečo lepšie – 5 kíl dole, hoci váha stále ukazuje závratné číslo.

 

Moja denná strava na rýchle chudnutie vyzerala nejak takto:

 

Raňajky: 250g plnotučný tvaroh (+ 1 polievková lyžica olivového oleja, 1 pl. Slnečnicové semienka, soľ)

Desiata: 5x volské oká (+ 30g masla, oregano, sušená červená paprika, soľ)

Obed: rizoto (Tri 2,5  dcl naberačky rizota; celé rizoto pozostávalo z – 1 kg ryža, 0,5 kg divina, 0,5 kg kuracích pŕs, 0,5 kg mrkva, 0,5 kg cibuľa, sušená červená paprika, 2 polievkové lyžice bravčovej masti)

Olovrant: cca 70g suchá maďarská saláma (+ 21g ‘4ks‘ ryžových chlebíčkov RACIO, ½ čerstvá červená paprika)

Večera 1: 2x tanier(!) silvestrovská kapustnica (to je prosím pekne kapustnička plná kapusty, mäsa na bravčovej masti, hríbov a smotany na šľahanie – takže nič ‚diétne‘)

Večera 2: 2x p.l. bio arašidové maslo (+ 10 mandlí, harmančekový čaj)

Tak koľkože je to kalórií? Asi dosť. Ono totiž nejde zdaleka o kalórie. Viac o kalorických mýtoch  si prečítaš v tomto článku.


*áno vážil, ale len aby som si zaznamenal „štatistický“ údaj, nie aby som si niečo podľa váhy nastavoval!

Tvaroh na raňajky a divinové rizito na obed boli prvý týždeň roka 2018 základom mojej stravy.

Cez sviatky sa najprv vyprážal kapor – hádajte, kto to všetko pojedol… Výborná kapustnica však bola na večeru aj (počas chudnutia) po Novom roku. Volské oká sú proste môj evergreen.

Počas novembra a decembra, som absolvoval len tréning s gymnastickými kruhmi a to raz týždenne. Cvičil som 6 cvikov po jednej sérii, bez aeróbnej aktivity. Moja aktivita posledné dva decembrové týždne = NIČ. 

 

Môj pohybový režim v prvom týždni roku:

 

  • 1.1. 10 pomalých klikov na kolenách zo spodnej pozície, 3×10 pomalých klikov zo spodnej pozície, 10 hlbokých drepov,
  • 2.1. 10 pomalých klikov na kolenách zo spodnej pozície, 3×10 pomalých klikov zo spodnej pozície, 10 hlbokých drepov,
  • 3.1. voľno
  • 4.1. kruhový tréning s vlastnou váhou 8 cvikov po 1 sérii + dvadsať (drepových) švihov s kettlebellom; svižná chôdza 4,2 km (v prvej polovici stúpanie 3,5%) + 10 krát hlboký drep, 20 krát výpon na lýtka s pokrčením nôh v kolene
  • 5.1. svižná chôdza 4,2 km (v prvej polovici stúpanie 3,5%) + 10 krát hlboký drep, 20 krát výpon na lýtka s pokrčením nôh v kolene

 

Keď sa v horách topí sneh, aj mierny výstup je celkom zaberák!

A to je všetko. Rýchle chudnutie sa mi podarilo.

Uznávam, že niekto iný by napríklad pri tomto objeme stravy nechudol. O čo teda ide? Každý si musí množstvo stravy prispôsobiť svojim podmienkam!

Ak chceš rýchlo schudnúť, základom je, neprejedať sa!

Aj u mňa tento objem znamená, že sa neprejedám. Jem takmer do sýta. Najem sa, ale stále cítim, že mi v bruchu ešte ostane malé (niekedy aj väčšie) miestečko – a to je podstatné.

Ako som už uviedol vyššie a čo bolo najpodstatnejšie:

Jem zhruba každé tri hodiny počas dňa. Zo svojej stravy som vyradil väčšinu sacharidov a „všetok“ cukor. Pijem 3 litre vody denne – minimálne jeden pohár pred každým jedlom.

Ďalšie údaje pre doplnenie

Po tréningu zjem ½ tvarohu a vypijem proteínový nápoj.

Takisto si denne vychutnám 0,5 litra poctivého zeleného čaju (ráno a po olovrante). Jediné zhrešenie počas dňa je malá šálka nápoja Caro s plnotučným mliekom po obede.

Ako si si všimol, objem tekutín je celkom slušný (hoci, mohol by byť aj lepší).

Okrem toho denne zjem (ako dochutenie jedla) minimálne dva strúčiky cesnaku.

Rýchle chudnutie a poistka pre zdravie

Počas zhadzovania váhy ľudí často trápia rôzne virózy.

Je dobré trochu sa proti tomu „poistiť“. Prijímam 2000 mg vitamínu C a tiež minimálne 1000 UI prírodného vitamínu D vo forme tabliet.

Moja momentálna váha je 111,4 kg a ja by som sa rád schudol na 104 kg.

Bez nadmernej straty svalovej hmoty!

Bez rátania kalórií a podobných módnych hlúpostí.

Dokonca bez posilňovne a hyperextraneviemakých doplnkov výživy. Stačí mi poctivý proteín.

A dokonca si doprajem aj kopec chutného tuku na tanieri!

 

Ako ste na tom vy? Začali ste so záväzkami? Napíšte nám do komentára na našej Facebook stránke. Stačí kliknúť:

P.S. Rád by som všetkých „chudnutiachtivých“ ľudí upozornil, že menej je niekedy viac. Takýto výrazný úbytok som si mohol dovoliť jednoducho preto, že moje telo je na podobné veci relatívne zvyknuté a viem ako a na čo reagujem. Rovnako, úbytok váhy môže byť na začiatku chudnutia výraznejší, pretože sa vám „vyčistia črevá“ a stratíte vodu – nejde teda o žiaden „zázrak“! Všetkým odporúčam chudnúť pomalšie a s mierou, pretože zdravie je vždy na prvom mieste! 🙂

Mohlo by ťa tiež zaujímať…

Rozhovor: Tréner Ricci Gozner

Rozhovor: Tréner Ricci Gozner

Tréner a dlhoročný aktívny kulturista Ricci Gozner sa s nami podelil o svoje know-how pokiaľ ide o trénerstvo, cvičenie či stravu. Rozprávali sme sa aj o tom, ako schudnúť alebo nabrať svalovú hmotu, či na čo si dať pri cvičení pozor.

Kettlebell swing štýlom do (po)drepu

Kettlebell swing štýlom do (po)drepu

Ktorý „kettlebell švih“ je ten správny? Ukážeme si, že naozaj existuje viac spôsobov, ako populárny „kettlebell swing“ odcvičiť (riadne a správne). Napríklad aj štýlom do drepu.

Milujeme Citáty!

Chceš Nabombovaný Email?

Témy

Kategórie

Buď s nami na FB!